Aerial-Yoga

Lucht-Yoga, Aerial-Yoga of:

hangmat-Yoga !

Op een verantwoorde maar speelse wijze leidt Juliette jullie door de mogelijkheden qua yoga beoefening en qua ‘vliegen’ in de lucht ! Om voldoende aandacht te garanderen houden we het aantal personen dat in de lucht ‘hangt’ klein. Juliette is de enige die in Rotterdam Aerial-Yoga les geeft met een gedegen & relevante beroeps achtergrond in onder andere de ‘aerials’ , yoga en tevens dans-therapie van meer dan 12 jaar. En Jafna van der Paauw is Juleitte’s nieuwe collega docent in de Yogartschool.

Aerial-Yoga (of te wel: Lucht-yoga) is een unieke ervaring van het beoefenen van verschillende asana’s met pranayama terwijl je geheel of gedeeltelijk los komt van de grond d.m.v onze yoga-hangmatten. Een unieke combinatie van yoga en lucht-acrobatiek. Gezamenlijk doen we oefeningen en helpen we elkaar. En daar leer je ook veel van.

Je ervaart op een veilige wijze een nieuw gevoel van vrijheid en avontuur. Ook zal je de asana’s anders en vaak ‘dieper’ ervaren. En misschien kom je zelfs verder dan dat je ooit hebt gedaan. Op een speelse en creatieve wijze krijgt het ‘kind’ in ons zo de ruimte en kunnen we veilig onze grenzen verleggen: Een totaal nieuwe belevenis ! Mijn lucht-yoga lessen zijn geschikt voor elk niveau. En worden veilig en verantwoord gegeven mede dankzij mijn jarenlange ervaring in de ‘aerial-arts’ gecombineerd met mijn 200+HRS Yoga-certificaat en BA dans-therapeut.

We beginnen de les met een ‘gewone’ yoga warm-up. En eindigen meestal in een heerlijke vliegende savasana of te wel: cocon-savasana.

Aerial Yoga Dance

In deze lessen wordt een choreografie aangeleerd op basis van verschillende yoga en luchtacrobatiek houdingen. De lus van Aerial Yoga wordt gebruikt voor verschillende dansbewegingen in de lucht.  De jarenlange ervaring van Julliette als danstherapeute en luchtacrobate garandeert een unieke dansstijl waarbij je op nieuwe manieren jezelf leert uiten in beweging zowel op de grond als in de lucht!

Instap voorwaarde: minimaal 5 ‘gewone’ Aerial-Yoga lessen.

Stukje geschiedenis :

Toen Juliette tussen 1998 & 2001 in Canada was voor haar werk & training: nam ze een sterke ‘lus’ mee; zelf gefabriceerd & ontwikkeld. De ‘acrobaten’ toentertijd keken er raar van op. Zij heeft hierin unieke bewegings mogelijkheden ontwikkeld: puur voor haar plezier als tegenhanger tegen al haar fysiek zwaardere arbeid op haar vakgebied (lucht)acrobatiek. Menig acrobaat noemde Juliette ‘flying-yogi’ in Canada en heeft zich laten inspireren door deze lus.

Inmiddels is dit een trend geworden en hebben andere yogis en bewegings kunstenaars dit verder ontwikkelt tot een prachtige nieuwe yoga-vorm. Juliette gebruikt de lus zelfs nog af en toe in haar shows. Omdat dit zo’n creatief en dankbaar materiaal is, zijn er meerdere namen die de lading dekken. Vandaar Lucht/Aerial-yoga of Hangmat yoga !

Hier een Filmpje. Dit is een voorbeeld van: aerial-yoga-flow ; een rustige improvisatie van Juliette.